Reclameborden, advertenties in het openbaar verkeer of in jouw favoriete bushokje: out of home reclame is een soort media die ons bereikt wanneer we ons buiten de deur bevinden. In een wereld die steeds meer door digitale media gedomineerd wordt, is het gemakkelijk om de kracht van out of home reclame te vergeten. Maar zelfs in het tijdperk van smartphones en Social Media zijn er nog genoeg goede redenen om in out of home reclame te investeren. Hier zijn vier redenen waarom:
#1 Goed zichtbaar
Yes, we kunnen er niet omheen: out of home reclame is zeer zichtbaar. In tegenstelling tot bijvoorbeeld online advertenties, die gemakkelijk genegeerd kunnen worden, zijn out of home advertenties, zoals gevelreclame, onmogelijk te missen. Dat betekent dat de kans groter is dat ze je doelgroep bereiken. En ondanks dat we er misschien op dat moment niets met de advertentie doen, blijft het wel opgeslagen voor een later moment.
#2 Kosteneffectief
Ondanks de grote zichtbaarheid van out of home advertenties, zijn ze eigenlijk heel betaalbaar. Dat maakt ze een prima optie voor bedrijven met een krap budget. Billboards bijvoorbeeld, kunnen gehuurd worden voor een fractie van de kosten van televisie- of gedrukte advertenties. En deze advertenties hebben ook nog eens een groot bereik. Ze kunnen gezien worden door mensen van alle leeftijden, inkomens en achtergronden.
#3 Flexibel
Het grote voordeel van buiten advertenties? Je kunt zelf kiezen waar en wanneer je advertentie wordt getoond. Dat geeft je veel controle over je advertentiecampagne. Zo kun je je advertentie plaatsen op bussen, banken, treinen of zelfs openbare toiletten. Out of home advertenties kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week lopen, en kunnen door consumenten gezien worden, zelfs als ze niet actief op zoek zijn naar het product of de dienst.
#4 Effectief
Last but not least: deze vorm van marketing kan zeer effectief zijn voor bedrijven omdat ze zo een breed publiek kunnen bereiken met een boodschap die moeilijk te negeren is. Vaak worden deze advertenties gebruikt om bekendheid te genereren voor een nieuw product of een nieuwe dienst. Mocht je zelf geen verstand hebben van dergelijke advertenties, dan is het goed om je te laten informeren door experts, bijvoorbeeld door te kiezen voor een marketingbureau. Als het goed gebruikt wordt, kan het een krachtig middel zijn om je bedrijf te promoten en nieuwe klanten te bereiken. We wensen je veel succes!