Online marketing is door de coronacrisis belangrijker geworden dan ooit. De kans is groot dat jij met jouw website wilt gaan adverteren in Google. Immers: hoe hoger jouw website in de zoekresultaten van Google tevoorschijn komt, hoe eerder potentiële klanten bij jou terechtkomen. Advertenties op Google kun je doormiddel van Google Ads maken, inplannen en analyseren. Als je dit programma voor het eerst gebruikt, zie je misschien door de bomen het bos niet meer. Je zal niet de eerste zijn die in bekende valkuilen trapt. Om te voorkomen dat jij de fout in gaat, delen wij de 3 grootste valkuilen van adverteren in Google.
Adverteren Google valkuil 1: Direct beginnen, maar met onvoldoende kennis van zaken
Het is logisch dat jij zo snel mogelijk aan de slag wilt met adverteren in Google. Hoe eerder je gevonden wordt, hoe eerder jij jouw omzet ziet stijgen. Echter is het belangrijk om je eerst goed in te lezen in de mogelijkheden van Google Ads. Adverteren in Google is best ingewikkeld en wie zonder voorkennis aan de slag gaat, zal zeker geen succesvolle advertentiecampagne kunnen opstarten. In de volgende valkuilen lees je de fouten die het meest worden gemaakt door mensen die direct aan de slag gaan.
Adverteren Google valkuil 2: Spreken jij en jouw klanten wel dezelfde taal?
Om succesvol te kunnen adverteren in Google, is het belangrijk om een helder beeld te hebben van jouw doelgroep. Heb jij een duidelijk omschreven doelgroep in jouw businessplan? Ook dan kan het tijdens adverteren in Google nog misgaan. Want: spreken jullie wel dezelfde taal? Gebruik jij de zoekwoorden waarop jouw doelgroep zoekt? Of trek jij mensen aan die wel doorklikken naar jouw website, maar geen belangstelling hebben in jouw product of dienst? Voor een goede conversie is het belangrijk de juiste doelgroep aan te spreken. Doe vooronderzoek, schrijf de juiste content en analyseer.
Adverteren Google valkuil 3: Geen tijd en geduld hebben
Als ondernemer kost iedere minuut van jouw tijd die je niet nuttig besteedt geld. Veel ondernemers die zelf aan de slag gaan in Google Ads, trekken hier onvoldoende tijd voor uit. Hierdoor gaan zij niet alleen met onvoldoende kennis aan de slag, maar vergeten ze hun advertenties ook te monitoren, analyseren en aan te passen. Dat terwijl dit voor succesvol adverteren in Google essentieel is! Als jij teveel tijd kwijt bent aan adverteren, schakel dan een seo sea specialist in. Vergeet daarnaast niet dat een advertentie tijd nodig heeft om te gaan werken. Geef jouw advertentie minimaal drie maanden de tijd en zorg iedere maand voor optimalisatie om een goed resultaat te kunnen bereiken.
Lees ook: 3 redenen waarom online marketing essentieel is voor bedrijven