Sta jij met jouw bedrijf of het bedrijf waar je werkzaam bent op een beurs? Dan wil je uiteraard zorgen dat je niet wegvalt tussen concurrenten en andere stands in de directe omgeving van jouw stand. Hieronder enkele tips om op te vallen op een beurs met jouw bedrijf.
Winacties
Wil jij zorgen dat er veel mensen jouw stand bezoeken? Laat dan dames of heren rondlopen met een flyer of laat ze vertellen dat er op jouw stand een of meerdere mooie prijzen te winnen vallen als ze de stand bezoeken en een handeling verrichten of data invullen. Zo weet je zeker dat bezoekers jouw stand niet overslaan. Wellicht is het niet altijd de doelgroep die je zoekt, maar elke standbezoeker die je hiermee extra trekt is toch mooi meegenomen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan een toffe social media setup, waarbij bezoekers op de foto kunnen met een bepaalde achtergrond en daarvoor een bepaalde hashtag dienen te gebruiken. Ook kun je hierbij denken aan het bedenken van een creatieve prijsvraag of een andere leuke winactie.
Goodiebags en giveaways
Sommige bezoekers bezoeken beurzen puur om giveaways of speciale goodiebags te verzamelen en zijn niet geïnteresseerd in de bedrijven die op een beurs staan. Ben jij met je bedrijf één van de zoveel die pennen met het bedrijfslogo weggeven, dan zul je zeker niet opvallen, ook niet bij de doelgroep(en) die je wel wilt bereiken. Zorg er dus altijd voor dat je een toffe goodiebag regelt of een creatieve giveaway voor bezoekers, zodat ze de bedrijfsnaam zullen herinneren en jouw giveaway wellicht ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Denk hierbij aan een stevige thermosfles, een draadloze oplader voor je telefoon of een ander soort giveaway die te maken heeft met het product of de service die jouw bedrijf verkoopt of aan wilt bieden. Kijk bijvoorbeeld eens bij Promofit voor creatieve giveaways.
Kleuren en een opvallende stand
Is jouw bedrijfskleur rood? Zorg er dan voor dat alles rood is, van de vloer en de stoelen, tot de gehele aankleding van het personeel. Zo weet je zeker dat je opvalt tussen andere stands en dat de kans groot is dat bezoekers getriggerd raken om je stand te bezoeken. Denk er bijvoorbeeld eens aan om jouw salestijgers in rode nette pakken te hijsen met bijbehorende rode lakschoenen en rode keycords met het bedrijfslogo erop. Wedden dat bezoekers het na de beurs ook nog over jouw stand (en bijbehorende services en producten) zullen hebben. En dat is uiteindelijk wat je wilt bereiken.