Er zijn veel redenen waarom het goed is een website voor buitenlandse handel te bouwen. In de eerste plaats kun je er een wereldwijd publiek mee bereiken. Met een website kun je je richten op klanten in élk land ter wereld. Dit is vooral belangrijk als je producten of diensten wilt verkopen die in je eigen land niet verkrijgbaar zijn. En dat niet alleen: een website kan ook helpen vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten. Maar voor je je website begint te bouwen, zijn er een paar dingen die je in gedachten moet houden. Hier zijn de do’s en don’ts voor het bouwen van een website voor buitenlandse handel.
Vertaaldiensten
Of je nu producten of diensten verkoopt aan klanten in het buitenland, het is van essentieel belang dat je een website hebt die de internationale ambities van je bedrijf weerspiegelt. Zo is het belangrijk dat je website toegankelijk is voor mensen uit de hele wereld. Het is daarbij belangrijk dat je een taal spreekt die algemeen gesproken wordt, zoals Engels. En vermijd jargon wat verwarrend kan zijn! Vertrouw daarbij niet op automatische vertaaldiensten om je boodschap over te brengen. Hoewel deze hulpmiddelen nuttig kunnen zijn, geven ze vaak onhandige en onnauwkeurige resultaten. Huur in plaats daarvan een professionele vertaler in, die kan je website laten vertalen zodat je zeker weet dat het cultureel passend als grammaticaal correct is.
Website
Ten tweede, zorg ervoor dat je website ontworpen is voor mobiele apparaten. Steeds meer mensen gebruiken hun telefoon en tablet om op het web te surfen, dus is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je site ook op deze kleinere schermen toegankelijk is. Gebruik responsieve design technieken of maak een aparte mobiele versie van je site om een optimale ervaring voor alle gebruikers te garanderen. Zo weet je zeker dat je (potentiële) klanten je website goed kunnen begrijpen.
Zoekmachines
Last but not least: vergeet Zoekmachine Optimalisatie (SEO) niet! Dat je website op een wereldwijd publiek gericht is, betekent niet dat je SEO kunt verwaarlozen. Zorg ervoor dat je trefwoord onderzoek doet en overal op je site relevante trefwoorden opneemt, zodat mensen van over de hele wereld je online kunnen vinden. Door deze eenvoudige tips op te volgen kun je een website bouwen die je helpt succes te hebben op de internationale markt. Zo laat je binnen no-time je bedrijf groeien. We wensen je veel succes!