De kracht van flyers en posters in een digitale wereld

In een wereld waarin websites, social media platformen en een korte concentratieboog overheersen, lijkt het inzetten van flyers en posters misschien onnodig. Maar niets is minder waar! Posters en flyers zijn niet voor niks nog veel gebruikte marketingmiddelen. In dit artikel vertellen we je waarom posters en flyers printen essentieel is voor jouw bedrijf.

Lokale en doelgerichte marketing

Het kan lastig zijn om je digitale advertenties te targeten op je gewenste publiek of op een bepaalde geografische locatie. Gelukkig kunnen posters en flyers enorm lokaal en doelgericht worden ingezet. Wanneer je weet waar je doelgroep zich bevindt, is het makkelijk om je printmedia hier te verspreiden. Zo kom je rechtstreeks in contact met potentiële klanten en partners. Heb jij studenten als doelgroep? Flyer dan op campussen en in nabijgelegen koffietentjes en bibliotheken.

Kosten besparen

Digitale advertentiecampagnes kunnen veel geld kosten, vooral wanneer de campagne lang duurt of wanneer je veel verschillende video’s en afbeeldingen creëert. Printmedia is een goed alternatief wanneer je op je kosten wil besparen. Hoe meer posters of flyers je print, hoe lager de prijs wordt. Zo heb je bij Drukzo.nl al 1000 posters voor maar 35 euro. Een koopje! Liggen de kosten voor jouw digitale advertentiekosten relatief laag? Dan kun je de campagne altijd nog aanvullen met posters, flyers of ander drukwerk.

Tastbaarheid

Het nadeel van social media is dat alles zo weer verdwijnt. Iemand scrolt zo weer verder en is alweer gefocust op het volgende. Posters, flyers, brochures en stickers zijn allemaal tastbaar. Je publiek kan het aanraken, vasthouden en ermee interacteren. Mensen houden ervan. Dit tastbare aspect van printmedia kan een diepere indruk achterlaten dan digitale content. Mensen onthouden het sneller omdat ze er vaak langer mee geconfronteerd worden. Investeer tijd, moeite en geld in het ontwerp en de kwaliteit van het materiaal waardoor de aandacht naar het drukwerk wordt getrokken.

Combineer de twee

Als bedrijf is het een goed idee om printwerk te combineren met je digitale marketingstrategie. Zo sla je twee vliegen in één klap. Je hebt de aandacht van de mensen die veel tijd doorbrengen op hun telefoon, maar je focust je ook op de mensen die dit niet doen. Daarnaast kun je ook een QR-code aan je printwerk toevoegen. Hierdoor zijn jouw posters en flyers een mooie aanvulling op je online campagne.

Al met al, in een wereld vol digitale media, spelen posters en flyers alsnog een erg grote rol. Het zijn waardevolle middelen om de zichtbaarheid van je onderneming te vergroten en effectief te communiceren met de doelgroep.

Ook interessant..

Meest populair