Maak een goede bedrijfsfilm met deze 5 tips

Wil je indruk maken op nieuwe of potentiële klanten? Dan kan een professionele bedrijfsfilm daar zeker bij helpen! Maar hoe zorg je voor een professionele bedrijfsfilm en waar moet een dergelijke video aan voldoen? Hieronder 5 tips voor het maken van een goede bedrijfsfilm om je bedrijf extra in the picture te zetten en potentiële klanten over de streep te trekken om zaken met jouw bedrijf te doen.

Tip 1. Inspiratie

Ga online eens rondkijken en laat je inspireren door andere content of bedrijfsvideo’s. Uiteraard moet je ervoor zorgen dat jouw bedrijfsfilm geen dertien in een dozijn film wordt, maar inspiratie voor de basis of opzet kun je eenvoudig online vinden. Zodra je een idee hebt, kun je verder gaan naar de volgende stap.

Tip 2. Doelgroepbepaling

Wat voor doelgroep wil je trekken? Wat voor soort klanten maken er voornamelijk gebruik van jouw producten of diensten? Jong/oud, woonachtig in een bepaald gebied, leeftijd? Als je je doelgroep scherp in beeld hebt, kun je ervoor zorgen dat je je film afstemt op de juiste klanten en daardoor ook je boodschap scherper kunt stellen die je met je bedrijfsfilm over wilt brengen.

Tip 3. Storytelling

Door storytelling als basis voor je bedrijfsfilm te maken, zorg je voor een levendig verhaal. Bezit je een groot magazijn, een fabriek of ben je juist hovenier? Ga naar de plaatsen binnen jouw bedrijf waar alles gebeurt en vertel met passie over waarom je hiermee bent gestart, wat voor diensten of je producten je kunt leveren en wat je hiermee wilt bereiken? Vind je het belangrijk om maatschappelijk verantwoord te ondernemen? Vertel dat dan ook zeker. Maak een duidelijk begin, tussenstuk en einde in je video.

Tip 4. Korte film

Zorg voor een korte bedrijfsfilm. Het verhaal kort en krachtig houden is het devies om de kans op zoveel mogelijk aandacht van nieuwe of potentiële klanten te vergroten. Vertel je boodschap krachtig en enthousiast binnen maximaal 40 seconden.

Tip 5. Tijdloos

Gebruik geen jaartallen en dergelijke om ervoor te zorgen dat je de bedrijfsfilm voorlopig kunt blijven gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld wel zeggen dat het bedrijf sinds het jaar 2000 bestaat of dat het bedrijf in het jaar 2025 al 25 jaar bestaat. Zo zorg je ervoor dat je niet elk jaar een nieuwe bedrijfsfilm hoeft te maken door een videoproductiebedrijf, wat ook weer in de kosten scheelt.

Kwaliteiten claimen

Is jouw bedrijf specialist binnen een bepaalde sector of dienst? Twijfel dan zeker niet om deze kwaliteiten/specialiteiten trots te benoemen. Je moet tenslotte in het kort kunnen vertellen waarom klanten perse voor jouw bedrijf moeten kiezen en niet voor een ander bedrijf binnen dezelfde sector.

Ook interessant..

Meest populair