Eén van de belangrijkste manieren om resultaten te behalen met je bedrijf is door goed te scoren op online marketing. Door goed te kunnen scoren moet er veel tijd en moeite in gestoken worden. Onder online marketing valt onder andere social media marketing, e-mailmarketing, betaalde advertenties en zoekmachine marketing. Dit laatste wordt ook wel beschreven als zoekmachine optimalisatie, ofwel SEO.
Bij SEO is het doel om hoog in de organische resultaten van de zoekmachine terecht te komen. Om hier hoog te kunnen scoren moeten er met een aantal belangrijke factoren rekening worden gehouden. Dit worden ook wel de drie pijlers van online marketing genoemd. De drie pijlers zijn content, techniek en autoriteit. We gaan het verder hebben over autoriteit.
Dit is waarom linkbuilding zorgt voor een hogere omzet
Het verbeteren van je autoriteit doe je door het inzetten van linkbuilding. Hierbij zorg je ervoor dat belangrijke relevante websites naar jouw website linken. Dit kan je doen door relevante websites te benaderen of zij misschien naar jou willen linken. Ook kun je een blog schrijven die diep ingaat op het onderwerp waar de website over gaat. Op deze manier kan je in je blog linken naar je eigen website en plaats je zo een externe link.
Linkbuilding is belangrijk omdat het zorgt voor meer traffic. Deze traffic komt van 2 kanten wanneer je verschillende relevante links hebt geplaatst. De eerste is de traffic die komt vanaf de websites die naar jouw website linken. Hierbij klikken websitebezoekers op de link en komen zij zo bij jou terecht.
Een andere manier is dat hoe relevanter jouw backlinks zijn hoe interessanter Google je vindt. De backlinks laten zien dat jouw website relevant is voor het zoekwoord. Google zal je hierdoor hoger plaatsen in de organische zoekresultaten. Hoe hoger in je resultaten je staat hoe meer websitebezoeken er zullen komen.
Meer websitebezoeken leidt automatisch tot meer verkopen en dus meer omzet. Er is altijd een bepaald percentage van de websitebezoekers die overgaan op een aankoop. Hoe hoger het aantal websitebezoekers is, hoe hoger het aantal die overgaan op een aankoop. Daarom is het belangrijk om aandacht te besteden aan het plaatsen van backlinks.
Verschillende diensten marketing bureau
Om de linkbuilding goed aan te pakken is het handig om een digitale marketing bureau in te schakelen. Zo’n bureau kan je inschakelen voor veel verschillende activiteiten. Hierbij kunnen zij jou helpen in het verbeteren van je online marketing. Een marketing bureau kan je helpen bij het bereiken van verschillende doelstellingen. Zo kunnen zij helpen in het opstellen van een strategisch plan. Hierbij kan een websitescan worden uitgevoerd, een zoekwoordenonderzoek worden gedaan of een uitgebreide concurrentieanalyse.
Daarnaast kan een bureau je ook helpen in het verkrijgen van meer websitebezoekers. Hierbij kunnen zij de zoekmachine optimaliseren, Google Ads inzetten of kijken naar de sociale media. Als laatst kunnen ze ook zorgen voor meer leads. Dit doen ze door middel van het verbeteren van de User Experience, conversie optimaliseren of het inzetten van linkbuilding.
Wanneer je een digitale marketing bureau inschakelt gaan zij samen met jou kijken naar de stappen die gezet moeten worden en wordt er hier een plan voor samengesteld. Vooral bij het inzetten van backlinks kan het handig zijn om de expertise van een bureau in te schakelen. Zij hebben hier vaak veel verstand van en ervaring in. Daarnaast hebben zij vaak ook een eigen netwerk opgebouwd waarin relevante links gelegd kunnen worden.
Specialist inschakelen
Wanneer je graag hoger in de organische zoekresultaten terecht wilt komen is het slim om je te verdiepen in linkbuilding. Dit kan veel tijd kosten, zeker als je hier nog niet veel ervaring in hebt. Het inschakelen van een specialist kan hier de oplossing zijn. Linkbuilding uitbesteden aan een bureau kan zorgen voor veel resultaat.
Wanneer je SAM Online Marketing inschakelt gaan zij samen met jou kijken hoe je SEO het beste in kunt zetten. Zo nemen zij het niet over, maar maken zij deel uit van jouw team. Op die manier kan er nauw worden samengewerkt om het gemeenschappelijke doel te halen. Namelijk nummer één worden.
De grootste voordelen aan het uitbesteden van linkbuilding is dat je een specialist inschakelt die ervaring heeft. Deze ervaring maakt het een stuk gemakkelijker. Zelf weet je misschien niet waar je moet beginnen en hoe je het aan moet pakken. Een specialist neemt je mee door de verschillende stappen en gaat altijd resultaatgericht te werk. Zo wordt er na de kennismaking een strategie opgesteld met daarin doelstellingen die behaald moeten worden. Tijdens het gehele proces wordt er helder met je gecommuniceerd over de voortgang. Met het uitbesteden van de linkbuilding krijg je gegarandeerd resultaat.