Wat is e-commerce fulfilment?

E-commerce fulfilment is het proces van voorraadopslag, het verzamelen en verpakken van producten en het verzenden van online bestellingen naar klanten. Dit proces kan intern worden uitgevoerd of worden uitbesteed aan een 3PL-provider.

Het vervullen van een online bestelling van een klant houdt vaak meer in dan alleen het in een doos stoppen en klaarmaken voor de koerier die het komt ophalen. Ecommerce fulfilment bedrijven zorgen voor:

  • Opslag van het product of de onderdelen ervan
  • Assemblage van het product
  • Het verpakken van de bestelling in een doos
  • Labelen van de bestelling voor verzending
  • Verzending met behulp van koeriers of bezorgdiensten
  • Bestellingen updates naar klanten sturen

De grootste voordelen van het gebruik van een fulfillment Center

Hier is onze lijst met de tien grootste voordelen van het gebruik van een fulfillment centrum – uiteraard in alfabetische volgorde.

1. U kunt profiteren van hun ervaring in fulfillment

Laten we eerlijk zijn, u bent niet op zoek naar een fulfilment expert, u probeert een bedrijf te runnen! Door uw opslag, verpakking en verzending uit te besteden aan een ervaren en e fulfilment specialist, profiteert u van de ervaring van hun medewerkers en van hun software en apparatuur. Zij kennen de business als hun broekzak en zijn elke dag in de loopgraven, soms de klok rond. Door samen te werken met een leverancier van fulfillment diensten kan uw fulfillment proces naadloos verlopen.

2. Vergroot uw bereik

Naar verwachting zullen er in 2020 wereldwijd meer dan 2 miljard digitale kopers zijn. Met een wereldbevolking van ongeveer 7,7 miljard mensen is dat bijna 25% van de wereldbevolking die online winkelt!

Zoals u ziet, loont het dus letterlijk om wereldwijd te gaan. Met een fulfilment center dat een internationaal netwerk heeft en de regels en voorschriften van andere landen begrijpt, kunt u bestellingen van over de hele wereld aannemen en uw bedrijf naar een hoger niveau tillen.

3. Maak ruimte vrij

Dit is een makkelijke! Veel startende e-commerce bedrijven werken vanuit hun kelders, zolders, garages – zowat overal waar ze producten en voorraden kunnen opslaan. Vaak worden deze “werkruimtes” een ongeorganiseerde puinhoop van noppenfolie, dozen en andere verpakkingsbenodigdheden. Met een fulfillment center kunt u al deze taken uit handen geven aan uw dienstverlener, zodat u zich kunt richten op belangrijkere aspecten van uw bedrijf, zoals het tevreden houden van uw klanten.

4. Verbeter uw klantenservice

U weet wat ze zeggen: het is gemakkelijker om een klant te behouden dan een nieuwe te vinden. Onderzoek schat dat bedrijven elk jaar maar liefst 10 miljoen euro verliezen door slechte klantenservice. En tegenwoordig, met zoveel concurrerende producten op de markt, is klantenservice vaak een manier waarop kleine bedrijven zich onderscheiden.

Veel fulfillment-centra bieden 24/7 ondersteuning via e-mail of telefoon, waardoor retourzendingen, omruilingen en terugbetalingen eenvoudig zijn. Niet alleen dat, fulfilment centra zijn beter in staat om dezelfde dag levering opties of gegarandeerde leveringsdata te bieden. Dit alles werkt om de klantervaring te verbeteren. Fulfilment uitbesteden brengt dus vele voordelen met zich mee.

5. Verbeter uw focus

Veel eigenaren van kleine bedrijven zijn ook jongleurs! Ze maken producten, zoeken leveranciers, bouwen marketingcampagnes, nemen telefoontjes van klanten aan en nog veel meer.

Waarom ook nog de verpakking en verzending op zich nemen? Door uit te besteden aan een fulfillment center, kunt u zich concentreren op de belangrijkste activiteit – het laten groeien van uw bedrijf!

Ook interessant..

Meest populair