Wat maakt elektrisch leasen zo interessant?

Het kan heel aantrekkelijk zijn om voor zakelijk elektrisch leasen te gaan. Niet in de laatste plaats omdat dit voor alle partijen aantrekkelijk kan zijn. Het is voor werkgevers een goede optie. Maar ook werknemers kunnen hier heel blij van worden. Dat komt mede ook doordat de elektrische auto meer en meer normaal gaat worden in de maatschappij en dus ook in de leasewereld. Er zitten daardoor ook veel voordelen aan. Het is aantrekkelijk om eens te bekijken wat die voordelen dan precies zijn. Dit geeft je een goed idee van wat je mag verwachten.

Kijken naar de lange termijn

De elektrische auto is duurder in aanschaf dan auto’s op brandstof. Daardoor lijkt het misschien wat minder aantrekkelijk om hier zakelijk in te investeren met een koop of een lease. Het is daarom dus ook de moeite waard om te bekijken hoe dit nu eigenlijk echt zit. Wie namelijk verder kijkt dan alleen de basis, ziet dat de kosten voor elektrische auto’s veel lager zijn. Onderhoud kost minder en brandstof versus energie is al helemaal een positieve balans. Daarom is op de lange termijn de lease van een elektrisch model dus ook veel aantrekkelijker voor ondernemers.

Minder kosten voor medewerkers

Het is belangrijk om ook naar de andere kant te kijken. Het biedt namelijk ook voordelen voor de medewerkers. De bijtelling is bijvoorbeeld veel lager voor een elektrische auto. Wanneer je dit omrekent, dan zijn de medewerkers gedurende de gehele leaseduur van 4 of 5 jaar al snel heel veel goedkoper uit. Terwijl de auto juist veel meer te bieden heeft. Dat is immers het voordeel van elektrisch rijden, de auto’s zijn veel uitgebreider. Wanneer je het op die manier bekijkt, kan je als werkgever dus veel meer bieden wanneer je kiest voor een EV. Dat maakt het ook voor sollicitanten mogelijk aantrekkelijker.

Goed voor de uitstraling

Er is ook nog een andere reden waarom zakelijk elektrisch leasen hoog op je lijstje moet staan. Als ondernemer moet je ook altijd bewust zijn van het imago dat jouw bedrijf heeft. Dat betekent dus dat je er goed aan doet om de juiste keuzes te maken. Een goed voorbeeld daarvan is maatschappelijk verantwoord zijn. Dat kan bijvoorbeeld door milieubewuste keuzes te maken. Dat is bijvoorbeeld kiezen voor een elektrische auto. Potentiële klanten zien dit graag. Waardoor ze dus ook kunnen besluiten om eerder voor jouw bedrijf dan de concurrent te kiezen.

Ook interessant..

Meest populair