Nergens ter wereld worden er zoveel verjaardagen gevierd als in Nederland. Toch wordt het 5, 10, 25, 50, 75 of zelfs 100 jarig bestaan van een bedrijf niet altijd gevierd. Terwijl dit jubileum juist gevierd mag worden. Een jubileumfeest organiseren geeft het x-aantal bestaan van je bedrijf de speciale aandacht dat het verdiend.
In deze blog geven we vijf tips voor het organiseren van een geslaagd jubileumfeest.
Tip 1. Bepaal het budget
Voordat je aan de slag gaat met het organiseren van een feest voor het jubileum van een bedrijf is het van belang om het budget te bepalen. Je kunt het zo gek maken als je maar wilt. Zo is een feestlocatie natuurlijk vele malen duurder dan de versieringen voor je bedrijfspand. Een paar vlaggen bedrukken voor bij de ingang, het ophangen van slingers en ballonnen en een muziekinstallatie huren maakt van jouw kantoor of bedrijfspand al een feestelijke locatie.
Tip 2. Zoek de juiste cateraar
Bij het vieren van een jubileum mogen lekkere hapjes en drankjes natuurlijk niet ontbreken. De makkelijkste oplossing is om hiervoor een goede cateraar in te schakelen. Informeer bij verschillende cateraars en vraag meerdere offertes aan. Zo kun je eenvoudig vergelijken en flink besparen op deze kosten.
Bestaat het bedrijf uit slechts enkele medewerkers? Dan kun je ervoor kiezen om zelf de hapjes te verzorgen. Laat cocktailprikkers bedrukken met het logo en serveer de lekkerste hapjes.
Tip 3. Uitnodiging
Een duidelijke, leuke uitnodiging versturen met informatie over het jubileumfeest is ontzettend belangrijk om te voorkomen dat iemand deze bijzondere dag vergeet. Maak een leuke uitnodiging met daarop duidelijk alle informatie en verstuur deze tijdig. Verder is het verstandig om een dag voor het jubileum nog een herinnering sturen.
Tip 4. Doelstellingen
Een jubileum vieren kost geld, echter hoef je dit niet alleen als kostenpost te zien. Voor slimme ondernemers is het jubileumfeest een moment waarmee bepaalde doelen behaald kunnen worden. Stel daarom voorafgaand aan een jubileumfeest duidelijke doelen. Denk bijvoorbeeld aan: het verhogen van de binding met het bedrijf, naamsbekendheid verhogen, jong personeel beter in het bedrijf laten integreren of personeel in het zonnetje zetten om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen.
Tip 5. Externe spreker inhuren
Een deskundige spreker op je bedrijfsfeest zorgt voor kennisverrijking binnen je bedrijf. Een externe spreker kan zijn of haar kennis overdragen en het personeel inspireren. Je geeft met een spreker je evenement een extra boost.